Regulamin sklepu internetowego FLOWER TIMES
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Właścicielem, a jednocześnie prowadzącymi sklep internetowy „Flower Times” działającego pod adresem internetowym www.flowertimes.pl, jest Katarzyna Filiczak prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Flower Times – Usługi Florystyczne Katarzyna Filiczak z siedzibą w Zakrzowie nr 317, 32-003 Podłęże, adres poczty elektronicznej (e-mail): filiczak3d@o2.pl wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), NIP 6792148329, REGON 369516143, zwana dalej „Sprzedawcą”.
2. Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez:
- adres poczty elektronicznej: filiczak3d@o2.pl
- od numerem telefonu: +48 609 518 729,
- Niniejszy Regulamin zawiera ramowe postanowienia Umowy Sprzedaży zawieranej za pośrednictwem sklepu internetowego prowadzonego w domenie www.flowertimes.pl. Załącznikami do niniejszego regulaminu jest wzór oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, a także wzór zgłoszenia reklamacyjnego.
- Podstawę prawną niniejszego Regulaminu stanowią w szczególności:.
-
Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926),
-
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827),
-
Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tekst jednolity z dnia 17 grudnia 2013 r., Dz.U. z 2014 r. poz. 121).
5. Określenia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
-
Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem www.flower-times.pl, w ramach którego zawierane są umowy;
-
Sprzedawca – Katarzyna Filiczak będąca administratorką Sklepu;
-
Klient –każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
-
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
-
Umowa zawarta na odległość –umowa zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem w ramach procedury systemu zawierania umów na odległość, bez konieczności uczestnictwa obu stron umowy w jednym miejscu i czasie, zawartej za pomocą jednego lub większej liczby środków niezbędnych do porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;
-
Produkt/Towar – oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży;
-
Zamówienie – procedura prowadząca do zawarcia Umowy sprzedaży przy wykorzystaniu udostępnionego na stronach Sklepu formularza zamówienia, poprzedzona wyborem parametrów Towaru, formą płatności oraz dostawy;
-
Koszyk/Formularz Zamówienia – formularz elektroniczny, za pośrednictwem którego Klient składa Zamówienie;
-
Konto Klienta– zbiór informacji o Kliencie (dane adresowe Klienta, historia jego zamówień) znajdujący się w systemie teleinformatycznym Usługodawcy;
-
Dni robocze – oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy
-
Cena – cena jednostkowa Towaru zamieszczona w opisie Towaru, wyrażona w złotych polskich oraz zawierająca podatek od towarów i usług VAT, bez Kosztów dostawy;
-
Koszty dostawy – koszty dostarczenia Towaru, które pokrywa Klient;
-
Płatność – zapłata za Towar nabyty przez Klienta w Sklepie, obejmująca Cenę oraz Koszty dostawy, w sposób wybrany przez Klienta podczas dokonywania Zamówienia;
-
Regulamin – niniejszy dokument, określający warunki sprzedaży towarów i świadczenia usług przez Sprzedawcę.
6. Klient korzystający z Serwisu internetowego jest zobowiązany do:
a. korzystania z Serwisu internetowego w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu,
b. korzystania z Serwisu internetowego zgodnie z dobrymi obyczajami oraz z poszanowaniem dóbr osobistych innych podmiotów,
c. niedostarczania i nieprzekazywania treści o charakterze bezprawnym,
d. korzystania z Serwisu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania,
e. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Serwisu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
f. niepodejmowania działań polegających na rozsyłaniu lub umieszczaniu w ramach Serwisu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam).
7. Ogłoszenia, reklamy Sprzedawcy, cenniki i inne informacje o Produktach, podane na stronach internetowych Sklepu internetowego, w szczególności ich opisy, parametry oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
8. Wszystkie oferowane w Sklepie Towary są wykonane ręcznie z najwyższą starannością i dbałością o szczegóły. Produkty wykonane na indywidualne życzenie Klienta (bądź też zmodyfikowane według jednoznacznych wskazówek Klienta np. w zakresie koloru, rozmiaru lub wymiany poszczególnych elementów na inne) mogą odbiegać od zamieszczonych w Sklepie zdjęć, stanowiących podstawę złożenia przez Klienta indywidualnego zlecenia. Czas realizacji spersonalizowanego zlecenia ustalany jest przy składaniu takiego Zamówienia. Produkty zamawiane, zrobione zgodnie z wytycznymi Zleceniodawcy i zaakceptowane zdjęciami wysłanymi przed sfinalizowaniem zamówienia nie podlegają zwrotom.
9. Klient zobowiązuje się do podania w Formularzu Zamówienia prawdziwych i poprawnych danych. W przypadku podania fałszywych danych, Klient ponosi odpowiedzialność za poniesione przez Sprzedawcę szkody, wynikające z tego faktu.
10. Przed dokonaniem Rejestracji lub złożeniem Zamówienia Klient zobowiązany jest zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności i dokonać ich akceptacji.
§ 2
Składanie Zamówień
1. W celu dokonania zakupu w Sklepie należy dokonać rejestracji lub wypełnić Formularz Zamówienia (Koszyk).
2. Rejestracja Konta Klienta w Serwisie internetowym jest dobrowolna i nieodpłatna.
3. Klient może przeglądać asortyment Serwisu internetowego, a także składać zamówienia bez rejestrowania Konta Klienta.
4. Zarejestrowanie Konta Klienta w Sklepie internetowym wymaga wypełnienia formularza rejestracji przez podanie adresu poczty elektronicznej (adresu e-mail) oraz hasła. W celu dokonania rejestracji Konta Klienta wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta niniejszego Regulaminu, a także Polityki Prywatności. Podanie danych oznaczonych jako obligatoryjne jest niezbędne do założenia Konta Klienta, realizacji i obsługi zamówień złożonych w Serwisie internetowym, a także prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną. Podanie danych oznaczonych jako obligatoryjne jest dobrowolne, jednakże konieczne w celu założenia Konta Klienta. Podanie danych osobowych nieoznaczonych jako obligatoryjne jest dobrowolne i nie jest konieczne do założenia Konta Klienta.
5. Klient może posiadać wyłącznie jedno Konto Klienta
6. Klient zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy oraz nieprzekazywania osobom trzecim danych umożliwiających dostęp do jego Konta Klienta.
7. Po wypełnieniu formularza rejestracji należy nacisnąć przycisk „Zarejestruj się”. Usługa Konta Klienta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
8. Po zarejestrowaniu Konta Klienta, Klient może zalogować się do Serwisu internetowego podając wskazany podczas rejestracji adres poczty elektronicznej (adres e-mail) oraz hasło.
9. Zakupów w sklepie internetowym pod adresem www.flowertimes.pl można również dokonać jako gość (bez zarejestrowania Konta Klienta). Procedura złożenia zamówienia przedstawia się w sposób następujący:
a). W celu złożenia Zamówienia Klient dokonuje wyboru Towarów, formę Płatności i dostawy. Wybrane Towary trafiają do Koszyka, po przejściu do którego można rozpocząć procedurę składania Zamówienia.
c). Klient Przedsiębiorca powinien zgłosić dane do faktury przy złożeniu zamówienia
b) Po zakończeniu procesu składania Zamówienia i wyborze sposób dostawy, należy kliknąć ikonę
c) Następnie Klient otrzymuje automatyczne potwierdzenie na podany adres e-mail (tzw. potwierdzenie zamówienia). To potwierdzenie zamówienia jest momentem zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, na podstawie której Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć zamówione przez Klienta Towary, a Klient zobowiązany jest do zapłaty Ceny oraz Kosztów dostawy.
10. Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Sklepu. Promocje w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
11. W przypadku niedostępności części lub wszystkich Produktów składających się na Zamówienie, Klient jest informowany o tym drogą mailową lub telefonicznie i proszony o decyzję w sprawie dalszej realizacji.
12. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji danych podanych przez Klienta w Formularzu rejestracji. Sprzedawca może odmówić zawarcia umowy o świadczenie Usługi elektronicznej Konto w przypadku nieprawidłowego wypełnienia Formularza rejestracji, a w szczególności podania w tym Formularzu danych nieprawdziwych, niepełnych lub danych innego podmiotu.
13. Sprzedawca ma możliwość zmiany asortymentu Towaru w Sklepie, ich Cen oraz Kosztów dostawy. Nie będzie to miało wpływu na umowę zawartą przed przedmiotowymi zmianami.
14. Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
§ 3
Cena i Koszty dostawy
1. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszelkie składniki, w tym podatek VAT oraz ewentualne. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
2. Informacja o aktualnej wysokości kosztów dostawy dostępna jest na stronach poszczególnych towarów Sklepu. Koszt dostawy jest również podawany w oknie wyświetlanym po dodaniu towaru do koszyka oraz w podsumowaniu zamówienia.
3. Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia podawana jest każdorazowo przez Sprzedawcę poprzez poinformowanie w drodze wiadomości elektronicznej wraz z informacją, że zawarcie przez Klienta Umowy sprzedaży pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony Towar.
4. Możliwe są następujące formy płatności:
-
Przelewem. Niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Firmy, Sprzedawca rozpoczyna realizację;
- Gotówką przy odbiorze osobistym.
5. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
6. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. Wiążący jest dzień wpływu płatności na rachunek bankowy Sprzedawcy.
7. W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie, o którym mowa powyżej, Sprzedawca wyznaczy Klientowi dodatkowy termin na dokonanie płatności i poinformuje o nim Klienta. Informacja o dodatkowym terminie na dokonanie płatności musi zawierać również informację, że po bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca odstąpi od Umowy sprzedaży.
9. Dane do przelewu:
Rachunek bankowy: ING
Nr konta: 46 1050 1445 1000 0092 7051 2511
Tytuł przelewu: numer zamówienia
Zamawiający: Imię i nazwisko
Kwota przelewu: końcowa suma rachunku
10. Dokument sprzedaży Klient może otrzymać w formie elektronicznej, na podany w zamówieniu adres e-mail, lub może on zostać dołączony do wysłanego Produktu.
§ 4
Dostawa
1. Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na adres wskazany w zamówieniu.
2. Czas realizacji zamówienia przez Sprzedawcę wynosi od 2 do 5 dni roboczych od dnia przekazania zamówienia do realizacji. W szczególnych przypadkach termin ten może ulec wydłużeniu, o czym Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę.
3. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar będący przedmiotem Umowy sprzedaży bez wad.
4. Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu liczony jest w Dniach roboczych.
5. Dostawa za pośrednictwem za pośrednictwem Poczty Polskiej lub wg indywidualnych ustaleń.
6. Dostawa do Klienta jest odpłatna, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy zostają naliczane według obowiązujących cenników Poczty Polskiej lub innego wybranego dostawcy usługi.
7. Jeżeli dla towarów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.
8. Podczas odbioru zamówienia prosimy o dokładne sprawdzenie, czy Towar nie posiada żadnych uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu. Przy odbiorze paczki, przed podpisaniem listu przewozowego, prosimy otworzyć paczkę, a następnie bardzo dokładnie sprawdzić, czy zamówiony Towar nie jest uszkodzony.
9. W celu bezproblemowej realizacji zamówienia, Sprzedawca przekazuje odpowiedniej firmie dostawczej adres mailowy i numer telefonu klienta. Przekazanie adresu mailowego i numeru telefonu jest obowiązkowym elementem zawieranej umowy.
§ 5
Prawo do odstąpienia od umowy
1. Klient zawierający umowę sprzedaży jako Konsument,czyli osoba fizyczna lub prowadząca działalność gospodarczą( zarejestowaną w CDiG, nie dotyczy instytucji, spółdzielni, spółek prawa handlowego) i zakup nie miał charakteru zawodowego, związanego z prowadzona działalnością. (weryfikacji na podstawie kodów PKD, której dokonuje Sprzedawca) przysługuje mu prawo do odstąpienia od zawartej Umowy (bez podania przyczyny) – pod warunkiem, że Towar nie był używany – w ciągu 14 dni od dnia otrzymania Towaru.
2. Klienta Przedsiębiorcę obowiązują przepisy wprowadzona w 1 stycznia 2021r dla osób kupujących w celach zawodowych, zarobkowych lub związane z prowadzoną działalnością nie są traktowani jak konsumenci i nie mają jako firma prawa zwrotu towaru zakupionego przez internet
3. Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od Umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia. Oświadczenie może być złożone telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej.
4. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 1 do Regulaminu oraz na stronie Sklepu Internetowego. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
5. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta.
6. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów dostawy innych niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie obciąży go żadnymi dodatkowymi kosztami.
7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
§ 6
Postępowanie reklamacyjne
1. Sprzedawca odpowiada w ramach rękojmi w razie dostarczenia Towaru posiadającego wady fizyczne lub prawne w zakresie art. 556 i następne Kodeksu Cywilnego.
2. W celu złożenia reklamacji, należy wypełnić formularz reklamacyjny, stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
3. Reklamacje można składać na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
4. W przypadku wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi Klient zobowiązany jest dostarczyć wadliwy towar Sprzedawcy. Zwracany Towar powinien zostać należycie zabezpieczony na czas transportu oraz powinien zostać do niego dołączony dowód zakupu.
5. Koszt wysyłki ponosi Klient. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca zwraca dodatkowe koszty przesyłki, poniesione przez Klienta.
5. Sprzedawca rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od ich otrzymania.
6. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca zobowiązuje się do doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z zawartą umową sprzedaży, poprzez:
-
nieodpłatną naprawę;
-
wymianę Towaru na nowy;
-
zwrot kosztów Towaru wraz z kosztami przesyłki poniesionymi przez Klienta ( gdy naprawa lub wymiana Towaru na nowy nie jest możliwa).
7. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, Sprzedawca poinformuje o tym Klienta oraz odeśle Towar wraz z pisemnym uzasadnieniem odmownej decyzji co do reklamacji.
8. Sprzedawca nie odpowiada za konsekwencje nieprawidłowego użytkowania Produktów (np. poprzez mechaniczne zniszczenie) lub ich niewłaściwego oczyszczania (np. przy użyciu detergentów).
9. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
10. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
11. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
12. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 7
Postanowienia końcowe
1. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Kupującego będącego jednocześnie Konsumentem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks Cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.), przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w momencie wyraźnie wskazanym przez Sprzedawcę, nie wcześniej jednak niż po 7 dniach od ich ogłoszenia. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian, o których mowa w poprzednim zdaniu, będą realizowane na zasadach obowiązujących w momencie ich składania.
3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks Cywilny (Dz. U. 1964 Nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827.) i inne właściwe.
4. Wszelkie spory wynikające z realizacji postanowień Umowy i Regulaminu strony będą starały się w pierwszej kolejności załatwić drogą porozumienia.
5. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sąd właściwy miejscowo według obowiązujących przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
6. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.